راهنماي خريد كوله پشتي دانشجويي، يار هميشگي آموزش

۱۲ بازديد

كوله پشتي رفيق شماره يك شما در مدرسه و يا دانشگاه است. اگر رفيق خود را با دقت و درست و بر اساس نياز و سليقه خود انتخاب كنيد، احساس خوبي خواهيد داشت اما اگر به نياز هاي خود دقت نكنيد ممكن است مجبور شويد آن را عوض كنيد. در اين مطلب راهنماي خريد كوله پشتي مناسب براي دانشگاه و مدرسه را براي شما ارائه داده ايم


براي خريد يك كوله پشتي مناسب بايد موارد زيادي را در نظر بگيريد. مواردي همچون ويژگي هاي عملكردي، مناسب بودن براي سلامتي بدن، شكل ظاهري مورد علاقه شما و موارد ديگري كه در ادامه ذكر خواهيم كرد از جمله موارد مهمي است كه بايد هنگام خريد كوله پشتي به آن ها دقت كنيد. در اين مطلب راهنماي خريد كوله پشتي دانشجويي و يا دانش آموزي را به طور كامل و جامع براي شما تهيه كرده ايم.

 

۱- ويژگي هاي كوله پشتي

۱-۱ اندازه و جيب هاي كوله پشتي

اول از همه بايد اين موضوع را در نظر بگيريد كه قصد داريد وسايلي با چه اندازه و چه وزني را با اين كوله پشتي حمل كنيد. همچنين به اين فكر كنيد كه چه نوع از جيب هاي مخصوص در اين كوله پشتي مد نظر شماست. ممكن است نياز به جيب مخصوص براي تلفن همراه، قسمت نگهداري غذا، جيب مناسب براي خودكار ها و اشياي كوچك و يا نياز به نگهدارنده بطري آب داشته باشيد.

گاهي دانشجويان نياز دارند تا تبلت و يا لپتاب خود را با كوله پشتي خود حمل كنند. بنابراين ممكن است نياز بهمحل مخصوص نگهداري لپتاب و يا تبلت نيز داشته باشيد. اگر جواب مثبت است بايد اين نكته را در نظر بگيريد كه لپتاب يا تبلت شما چه سايزي است؟ براي مثال اگر لپتاب شما ۱۴ اينچي باشد و كوله پشتي شما مخصوص لپتاب هاي سايز ۱۵٫۶ اينچي باشد، دستگاه شما در كوله پشتي تكان هاي شديدي مي خورد و ممكن است باعث از بين رفتن راحتي و حتي آسيب رسيدن به دستگاه هاي الكترونيكي شما شود. بنابراين بايد مواردي همچون اندازه و وزن مورد نياز خود را براي خريد كوله پشتي در نظر بگيريد.

۲-۱ جنس كوله پشتي

جنس كوله پشتي در واقع تعيين كننده ماندگاري، قابليت تنفس و وزني است كه آن كوله پشتي قادر به حمل آن است. كوله هاي با جنس پلاستيكي ماندگاري و دوام بيشتري دارند، اما كوله پشتي هايي كه از چرم تهيه شده اند عمر مفيد بيشتري خواهند داشت. البته ذكر اين نكته نيز خالي از لطف نيست كه كيف هاي پلاستيكي (مواد شيميايي) بسيار سبك تر از كيف هاي چرمي هستند. اگر امتيازات كوله هاي چرمي را مي پسنديد بايد وزن سنگين آن را نيز در نظر بگيريد. يكي از ويژگي هاي كوله پشتي هاي با جنس پلاستيك مانند كيف هاي تهيه شده از پلي استر و نايلون قابليت ضد آب بودن آن است. همچنين كوله پشتي هايي با الياف هاي طبيعي نيز وجود دارند كه براي محيط زيست مناسب تر از كوله پشتي هاي پلاستيكي هستند. اگر محافظت از محيط زيست براي شما مهم است از الياف هاي طبيعي استفاده كنيد.

۳-۱ چك كردن زيپ ها

يكي از مهمترين مواردي كه بايد در هنگام خريد كوله پشتي به آن دقت كنيد نوع زيپ و جنس آن است. معمولا زيپ هاي دوتايي گزينه هاي مناسب تري هستند، از آن جهت كه دسترسي براي باز و بسته كردن اين كوله ها راحت تر است. معمولا زيپ هاي درشت تر عمر مفيد بيشتري دارند و محكم تر نيز هستند. البته اين زيپ ها جلوه زيباتري هم دارند، اما انتخاب بين زيپ هاي درشت و كوچك كاملا به سليقه شما بستگي دارد.

۴-۱ زيبايي و شكل ظاهري كوله پشتي

طبيعيست كه هركس مدل و رنگ خاصي را براي انتخاب كوله پشتي مورد نظر خود مي پسندد. زيبايي كوله پشتي و شكل ظاهري آن قطعا يكي از فاكتورهاي مهم براي انتخاب است. همچنين اين مهم است كه كوله پشتي كه انتخاب مي كنيد طبق مدل هاي روز باشد. استفاده از كوله پشتي هاي با طرح چاپي اكنون يكي از مدل هاي محبوب براي كوله پشتي است. البته پيشنهاد مي كنيم براي خريد كوله پشتي رنگ هاي اصلي و تيره مانند مشكي، طوسي و از اين دست رنگ ها را در نظر بگيريد. خصوصا اگر قرار است به طور روزانه از آن استفاده كنيد بايد رنگي انتخاب كنيد كه با هر پوششي كه انتخاب مي كنيد ست شود. اكنون استفاده از كوله پشتي هايي كه از مواد قابل تجزيه تهيه شده اند در بعضي از كشور هاي اروپايي به ترند تبديل شده است و استفاده از آن ها روز به روز در حال افزايش است.

۲- كوله پشتي هاي طبي و استاندارد

۱-۲ پدها و بندهاي كوله پشتي

احتمالا بايد براي دانشگاه يا مدرسه وسايل زيادي را هرروز جا به جا كنيد. كتاب ها و دفتر هاي مختلف، لپتاب و وسايل اينچنيني ممكن است باعث آسيب رسيدن به كمر، گردن و ستون فقرات شود، اما اگر از كوله پشتي هاي استاندارد و طبي استفاده كنيد اين مشكل تقريبا برطرف مي شود. يكي از مهمترين موارد استاندارد بودن كوله پشتي، پدها و بندهاي آن است. استفاده از كوله پشتي هايي كه پد هاي محافظ دارند هم ايمن تر و هم راحت تر هستند. بعضي از كوله پشتي ها در قسمت تكيه گاه نيز داراي پد هاي مخصوص هستند كه باعث راحتي بيشتر براي استفاده كننده مي شود. همچنين هر چه پهناي پد داخل بند كوله بيشتر باشد، وزني كه با آن حمل مي كنيد بر روي دوش ها تقسيم شده و كمتر به ستون فقرات آسيب مي رسانند.

۲-۲ بند هاي قابل تنظيم

پيشنهاد مي كنيم از كوله هايي استفاده كنيد كه بند هاي قابل تنظيم داشته باشند. قابل تنظيم بودن بند هاي كوله پشتي باعث مي شود كه امكان تنظيم بر اساس جثه هر شخص وجود داشته باشد و كوله پشتي به خوبي بر پشت و ستون فقرات بنشيند و باعث وارد شدن فشار بر ستون فقرات نشود. اگر كوله پشتي به خوبي بر پشت شما محكم نشود و مدام در حال تكان خوردن باشد ممكن است باعث كمر درد و مشكلات ستون فقراتشود، علي الخصوص اگر بار موجود در كوله پشتي سنگين باشد.

۳-۲ كوله پشتي هاي داراي دو بند

 سعي كنيد از كوله پشتي هاي دو بنده استفاده كنيد. عادت بدي نيز وجود دارد كه كوله پشتي را بر يك شانه خود در حالت يك بنده استفاده مي كنند. استفاده از كوله هاي تك بند و يا استفاده از تنها يك بند از كوله پشتي ممكن است باعث صدمه ديدن و خطرات جدي براي سلامتي شما شوند. از بين رفتن بالانس بدن، درد ها و آسيب ديدگي هاي مختلف در نواحي مختلف بدن همچون ستون فقرات، كمر و گردن از جمله اين مشكلات است.

بند كمر : اگر قصد داريد وزن زيادي را با كوله پشتي خود حمل كنيد پيشنهاد مي كنيم از كوله پشتي هايي با بند دور كمر استفاده كنيد. استفاده از بند دور كمر باعث كاهش فشار بار بر ستون فقرات مي شوند. همچنين اين بند باعث مي شود كه كوله پشتي مدام تكان نخورد و بر پشت محكم تر بايستد.

۳-انواع كوله پشتي

پيشنهاد مي كنيم براي سلامت ستون فقرات از كوله هاي دو بندي به جاي نمونه هاي تك بندي استفاده كنيد، اما كوله هاي تك بندي استاندارد نيز وجود دارند كه بسيار زيبا نيز به نظر مي رسند و براي سلامتي بدن ضرري ندارند.

كوله پشتي ها از لحاظ باز و بسته شدن به دو دسته كوله هاي زيپ دار و كوله هاي بندي تقسيم مي شوند. كوله هاي زيپ دار دسترسي آسان تري دارند و همچنين خيالتان راحت است كه در انتهاي مسير همه وسايلتان در كوله است و چيزي از داخل آن به بيرون پرت نشده است. البته كيف هايي كه با بند بسته مي شوند كمي جادار تر و البته بسيار زيبا هستند.

كوله پشتي هاي چرخ دار هم يكي از گونه هاي كمياب كوله پشتي است كه البته استفاده از آن امروزه بسيار كم است. البته اگر فرزندتان قرار است وسايل زيادي را هر روز با خود جا به جا كند استفاده از اين مدل كوله ها پيشنهاد مي شود. استفاده از كوله هاي چرخ دار براي حمل بارهاي سنگين گزينه بسيار مناسبي است. اما اگر وسايل زيادي جا به جا نمي كنيد بهتر است اين مدل را فراموش كنيد. كوله پشتي هاي چرخ دار وزن بيشتري نسبت به كوله هاي معمولي دارند. وزن دسته ها، چرخ ها و قالب آن، وزن اين نوع از كوله ها را زياد تر مي كند.

۴- نتيجه گيري از راهنماي خريد كوله پشتي

همان طور كه گفتيم براي خريد كوله پشتي بايد موارد زيادي از جمله زيبايي ظاهري، عوامل سلامتي و مرتبط بودن عملكرد كوله پشتي را با نياز خود را در نظر بگيريد. بهتر است تمام مواردي كه ذكر شد را در نظر بگيريد، اما ممكن است گزينه اي كه تمام موارد انتظارات شما را در بر بگيرد به سختي پيدا شود، بنابراين بهتر است نياز ها و انتظارات خود را اولويت بندي كرده تا بهترين انتخاب را داشته باشيد.

منبع: wikihow

سنگريز نيازمندي رايگان------->sangriz.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.