همه آنچه بايد درباره محصولات ضد چروك بدانيد

۴۲ بازديد

ضد چروك محصولي است كه فرآيند پيري پوست را به تاخير مي‌اندازد. تركيبات موجود در ضد چروك باعث تقويت سلول‌ها شده و به توليد كلاژن كمك مي‌كنند كه اصلي‌ترين نياز پوست براي جواني و شادابي است. ام شما هم مثل ما ممكن است به سوالات زيادي در رابطه با اين نوع محصولات برخورد كرده باشد. در ادامه سعي مي‌كنيم پاسخ اكثر آن‌ها را با هم مرور كنيم. با ما همراه باشيد.

۱) پيري پوست چگونه اتفاق مي‌افتد؟
عوامل بسياري وجود دارد كه باعث پيري پوست مي‌شوند. از جمله‌ي اين عوامل مي‌توان به راديكال‌هاي آزاد، تغييرات هورموني، عوامل محيطي، آلودگي، خشكي و كم آبي پوست و… اشاره كرد. اما به طور كلي مي‌توان گفت پوست بدن از سلول‌هاي جوان و بالغي ساخته شده كه از مقاومت بالايي برخوردارند و مي‌توانند سلول‌هاي جديد و جوان‌تر بسازند؛ با بالارفتن سن، توانايي توليد سلول كاهش يافته و به مرور مرگ سلولي اتفاق مي‌افتد كه در نتيجه پيري پوست حاصل مي‌شود. براي كنترل اين روند و كاهش سرعت آن، بهترين روش، استفاده از ضد چروك‌هاست.

 

۲)  جلوگيري از پيري پوست
براي جلوگيري از پيري زودرس پوست، استفاده از ضدچروك‌ها توصيه مي‌شود. براي اين منظور لازم است در سن مناسب از محصول مناسب استفاده شود. ضد چروك‌ها به شكل‌هاي مختلفي از جمله سرم، كرم، كرم دورچشم، كرم روز و شب، اصلاح كننده، پاك كننده و لايه بردار عرضه مي‌شوند.

۳) انتخاب ضد چروك
براي انتخاب يك ضد چروك مناسب، اولين گام، شناخت دقيق نوع پوست و شرايط آن است. گام دوم در نظر گرفتن سن و گام سوم شرايط ظاهري پوست است. ممكن است برخي  در سن ۲۵ سالگي، چروك‌هايي به ميزان يك فرد ۳۰ ساله داشته باشند. اين افراد نياز به انتخاب يك ضد چروك قوي‌ و در كنار آن تغيير در عادات رفتاري دارند. تاثير محصولات ضد چروك به ميزان مصرف آن بستگي ندارد؛ بلكه انتخاب درست محصول و استمرار در استفاده‌ از آن مهم است.

۴) چگونگي تاثير انواع ضد چروك
كرم دور چشم: اين محصول مي‌تواند پوست حساس دور چشم را مرطوب و نرم نگه دارد و از به وجود آمدن چين و چروك و خط روي گوشه‌هاي بيروني چشم جلوگيري كند. اين خطوط گاهي آنقدر عميق مي‌شوند كه به ان چروك‌هاي پنجه كلاغي گفته مي‌شود. براي پر كردن اين نوع چروك، بايد از ضد چروك‌هاي قوي‌تر استفاده كرد. از آن‌جا كه اولين چروك‌ها در ناحيه دور چشم ايجاد مي‌شوند، بهتر است پس از سن ۲۵ سالگي، از كرم‌هاي مخصوص دور چشم استفاده كرد.

كرم شب: كرم شب غليظ‌‌تر از كرم روز بوده و هنگام خواب تاثير بسزايي در جلوگيري از پيري پوست دارد.  اين كرم‌ها سرشار از مواد مغذي، ويتامين، رتينول و در برخي موارد لايه‌بردار هستند. گفته مي‌شود شب، بهترين زمان براي كمك به بازسازي پوست است. اين نوع كرم بايد از سن ۳۰ سال به بالا استفاده شود.

كرم روز: در كنار كرم شب بايد از كرم روز استفاده كرد تا از حساسيت پوست كاسته شود. كرم‌هاي روز معمولا حاوي فيلترهاي ضدآفتاب‌اند؛ البته استفاده از كرم‌هاي روز به معني عدم استفاده از كرم ضدآفتاب نيست. كرم روز حاوي مرطوب كننده نيز هست و از خشك شدن پوست جلوگيري مي‌كند.

 

سرم: سرم به پوست نفوذ كرده و ميزان رطوبت آن را بهبود مي‌بخشد. بدين ترتيب تاثير سريع‌تري دارد.

لايه بردارها: اين دسته از محصولات كمك مي‌كنند تا پوست از شر سلول‌هاي مرده‌ خلاص شده و فرايند جوان‌سازي آن تسريع شود.

 

۵) بهترين زمان براي استفاده از ضد چروك
گفته مي‌شود بهترين زمان براي استفاده از ضد چروك‌ها دهه‌ي ۲۰ زندگي است. براي درك بهتر اين موضوع مي‌توان مراحل مراقبت از پوست را به شرح زير بيان كرد:

۱۸ تا ۲۵ سالگي: اين دوره، بهترين زمان براي محافظت از پوست در برابر اثرات مضر آفتاب و جلوگيري از تحليل پوست است. در اين دوران استفاده از ضد آفتاب با SPF متوسط به بالا، شيوه‌ي سالم زندگي، استفاده از محصولات مراقبت از پوست از جمله ضد چروك‌هاي سرشار از آنتي‌اكسيدان پيشنهاد مي‌شود.

۲۵ تا ۳۵ سالگي: در اين دوره پوست نياز به آبرساني، تحريك كلاژن سازي و جلوگيري از ايجاد لك دارد. در اين زمان، رتينول كمك رسان خوبي براي احياي پوست و بازسازي سريع آن خواهد بود.

۳۵ تا ۴۵ سالگي: در اين دوره آبرساني شديد، تحريك كلاژن سازي با استفاده از ماده فعال رتينول و در كنار آن يك اصلاح كننده‌ي نقاط تيره در پوست بسيار ضروري خواهد بود. در اين سن چين و چروك‌هاي خفيف پوست ديده مي‌شوند و پوست به مراقبت بيشتر و قوي‌تري نياز دارد.

۴۵ تا ۵۵ سالگي: در اين مرحله چربي و رطوبت پوست تا حد زيادي كاهش مي‌يابد كه هردو از اصلي‌ترين عوامل بروز پيري در پوست‌اند. همچنين پوست دچار تغيير شده و سلول‌هاي مرده در سطح آن قرار مي‌گيرند. براي اين منظور بايد از آبرسان، پاك كننده‌هاي مناسب پوست و لايه بردارهاي ملايم براي حذف سلول‌هاي مرده استفاده كرد.

۵۵ سالگي: خشك شدن پوست از سن ۵۵ سالگي به بعد تسريع مي‌يابد و همين مسئله باعث افتادگي پوست و عميق‌تر شدن چروك‌ها مي‌شود. كلاژن سازي از بين مي‌رود و چربي لازم براي پوست موجود نيست. براي كمك به سرحال شدن و بهبود وضعيت پوست در اين زمان، استفاده از آبرسان و ضد چروك‌هاي قوي براي دورچشم، پوست صورت، گردن، ناحيه دكلته و حتي دست‌ها اهميت پيدا مي‌كند.

ضد چروك‌ها معمولا حاوي موادي از جمله اسيدهاي هيدروكسي، رتينول (ويتامين A)، ترتينوئين ( رتين A)، آلفا اسيد يا ALA، كوآنزيم Q10، پپتيدهاي مس، كينتين، ايزوفلاون، عصاره چاي سبز، ويتامين C هستند. اين تركيبات به آبرساني، بهبود خشكي پوست، افزايش الاستيسيته پوست، پر كردن چروك‌ها، افزايش كلاژن، تحريك كلاژن سازي، حذف لكه‌هاي تيره و سلول‌هاي مرده از سطح پوست كمك مي‌كنند.  استفاده به موقع از ضد چروك و استمرار در استفاده از آن، ظاهر پوست را تا حد قابل توجه‌اي بهبود بخشيده و شرايط خوب آن را حفظ مي‌كند. محصولات ضد پيري پوست بايد به صورت روزانه استفاده شوند. همچنين مي‌توان از بيشتر محصولات ضد پيري به عنوان مرطوب كننده و آب‌رسان نيز استفاده كرد.
حرف آخر
برندهاي متنوعي از جمله لورآل، مورد، نيوآ، اوسرين، ايگو، ايوروشه، درمدن، ويشي و … محصولات ضدپيري توليد مي‌كنند. اما بايد بدانيد انتخاب محصول از هر برند متناسب با سن، نوع پوست و همچنين مقدار هزينه در نظر گرفته شده انجام مي‌شود. فراموش نكنيد علاوه‌بر افزايش سن، مصرف الكل و سيگار، كم خوابي، استفاده از مواد آرايشي كم كيفيت، پاك نكردن كامل پوست، استفاده نكردن از ضد آفتاب با فيلتر مناسب، حالات متفاوت چهره (خنده، گريه، چين دادن صورت هنگام حرف زدن) و عوامل بسيار ديگر در ايجاد چين و چروك و پيري زودرس موثراند. اولين راه براي كنترل يا بهبود شرايط پوست، ترك سيگار و  الكل و همچنين بهبود خواب و شرايط زندگي است؛ در كنار اين‌ عوامل استفاده از ضد چروك مناسب، بسيار موثر خواهد بود.

سنگريز نيازمندي رايگان------------->sangriz.ir

برگرفته از اينترنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.