راهنماي خريد كاغذ ديواري

۱۹ بازديد

كاغذ ديواري يكي از موثرترين وسايل تغيير دكوراسيون است؛ از ديوار نما در اتاق پذيرايي گرفته تا تمامي اتاق ها. در واقع هيچ راهي بهتر از انتخاب كاغذ ديواري براي تغيير دكوراسيون وجود ندارد. اما با وجود اين همه تنوع و مدل هاي خوب، كدام طرح و مدل را بايد انتخاب كرد؟ ساده يا طرح دار؟ تك رنگ يا رنگي؟ متاليك يا بافت دار؟ طرح هاي دستي يا طرح هاي عكاسي شده؟ تقريباً كسي نمي داند كه از كجا بايد شروع به انتخاب كرد. در مطلب زير نكاتي براي انتخاب كاغذ ديواري مناسب ارائه مي كنيم.

طرحي را انتخاب كنيد كه آن را واقعاً دوست داشته باشيد و هرگز از آن خسته نخواهيد شد.

 

براي هر طرح يا رنگي كه مي خواهيد انتخاب كنيد، كاغذي را انتخاب كنيد كه بهترين كيفيت را بعد از نصب داشته و غلظتي ملايم از رنگ و جوهر و نقش هاي چاپ شده داشته باشد. بدين ترتيب با سايرين يك دنيا اختلاف خواهيد داشت و از آلودگي بعد از نصب و پيچيدگي در نصب آن نيز رهايي خواهيد يافت. از چاپ هاي بي كيفيت روي كاغذ هاي براق پرهيز كنيد.

 

انتخاب كاغذ ديواري براي خانه، انتخابي بسيار منحصر به فرد و شخصي است. براي انتخاب كاغذ ديواري بايد به حس و غريزه زيبايي شناختي خود اعتماد كنيد.

براي طراحي يك اتاق دل باز، عناصر سنتي و بدون عمر يك كاغذ ديواري كه از چاپي فوق العاده قوي و تكنيك چاپي مثل نشانه گذاري استفاده شده را انتخاب كنيد. عمق رنگ، طرح و جزئيات كاغذهاي ديواري هر كدام به نوبه خود عناصر مهم انتخاب يك كاغذ ديواري مناسب هستند.

 

انتخاب كاغذ ديواري كاملاً به اين بستگي دارد كه مي خواهيد اتاقتان چگونه باشد؟ تحقيقات نشان داده اند كه اين روش، احساسي خاص و  جرياني كه شما از يك اتاق انتظار داريد را به ارمغان مي آورد. وقتي انتخاب خود را مي كنيد، از چندين كتاب راهنماي كاغذ ديواري استفاده كنيد. سپس غريزه خود را دنبال كرده و وقتي كه انتخابتان را قطعي كرديد، آن را عملي كنيد.

به فضايي كه مي خواهيد در آن كار انجام دهيد، متمركز شويد. چراغ ها هميشه عنصري مهم در جلو دادن به ديوار اتاقتان هستند. نمونه هايي را انتخاب كرده و براي يك هفته آن را آزمايش كنيد. اين بسيار مهم است كه يك كاغذ ديواري در نور چراغ ها و اندازه و ابعاد اتاق در صبح و ظهر و شب چگونه به نظر رسيده و چطور خواهد بود.

 

اگر شما متمايل به استفاده از طرح هاي كاغذ ديواري با رنگ هايي برجسته نيستيد، سادگي نيز مي تواند به همان اندازه خيره كننده باشد. از طرحي طبيعي كه بافت هاي آن با جزئيات بوده يا طرح هاي تكرار شونده دارد، استفاده كنيد كه با تأثير نور بر بافت و طرح آن باعث بازي آن ها شده. سايه روشن يا طرح هايي شبيه هولوگرام، تعادلي از طراحي شامل قدرت رنگ سفيد مثل بوم رنگ شده را به شما مي دهد.

نمونه اي از كاغذ ديواري انتخابي خود را به جايي از خانه آويزان كنيد، طوري كه انگار آن را آنجا نصب كرده ايد. تكه اي از نمونه را به ديوار چسبانده و چند قدم به عقب برويد و به آن نگاه كنيد. اين كليد انتخاب است. شرايط نور و ساير جزئياتي را كه در اتاق تأثيري در دكوراسيون دارند را در نظر بگيريد و براي يك تا دو روز با آن زندگي كنيد. پيش از آنكه تصميم نهايي خود را بگيريد آن را امتحان كنيد.

اولين قدم براي انتخاب كاغذ ديواري آن است كه بدانيد مي خواهيد سايه روشني از طراحي روي ديوارهاي خود داشته باشيد يا مي خواهيد آثار هنري، مبلمان و يا به طور كلي دكوراسيون خود را با عنصري زيباتر كرده و از زيبايي آن حمايت كنيد. هميشه تلفيق تعارض هاست كه فضاهاي جديد و قديمي، مات و براق يا گرم و سرد را جذاب مي كند.

اگر اتاق كوچكي داريد، از كاغذ ديواري با جزئياتي بسيار زياد استفاده كنيد. آرمان گرا باشيد و بدون ترس وارد اين طراحي شويد؛ شما فقط يك بار زندگي مي كنيد.

منبع: amara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.